لاماری ایما
خودروی لاماری ایما، محصول شرکت Dongfeng Fengxing (FORTHING)، نمونهای برجسته از زیبایی، کیفیت و طراحی بینقص است که به عنوان پرچمدار تجدید برند این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی چین شناخته شده است. شعار این شرکت، “DARE TO BURN, DARE TO EXCELLENT”، نشاندهنده تعهد آنها به تولید خودروهای لوکس و باکیفیت است. لاماری ایما با بهرهگیری از سیستم تضمین کیفیت HQRS و اجرای تستهای پیمایشی گسترده که مجموعاً 1.8 میلیون کیلومتر را دربرمیگیرد، استانداردهای بالایی را در تولید خودرو تعیین کرده است. این خودرو با رویکردی نوآورانه و با تأکید بر جذب جوانان چینی و بازارهای بینالمللی، موفقیتهای چشمگیری را کسب کرده و مشتریان را برای دیدن محصولات آینده این شرکت بیصبر کرده است
گیربکس
7speed double clutch wet
7DCT300
انتقال قدرت
Front differential
گشتاور
نیوتن متر 285
قدرت موتور
Horsepower 195
4A95TD
طراحی و ساخت لاماری
شرکت خودروسازی چینی BYD با استخدام ولفگانگ ایگر، مدیر ارشد طراحی سابق فولکس واگن، توانست رشد قابل توجهی در بازار سهام خود به دست آورد که به ۱۰۰۰ درصد رسید. این موفقیت الهامبخش دیگر شرکتهای بزرگ خودروسازی چینی نظیر Fengxing، Changan، FAW Bestune، و GAC Trumpchi شد تا آنها نیز در بخش طراحی از طراحان برجسته جهانی استفاده کنند. Fengxing T5 EVO، موسوم به لاماری ایما، یک SUV کامپکت جدید است که توسط دانگ فنگ فنگکسینگ راهاندازی و توسط هانس هنینگ، مدیر طراحی سابق مرسدس بنز، طراحی شده است. این خودرو که با مفهوم طراحی جدید "جلو دینامیک" و پس از سه سال تحقیق و توسعه به تکمیل رسیده، به عنوان "دومین SUV زیبا در جهان" شناخته میشود
شرکت خودروسازی چینی BYD با استخدام ولفگانگ ایگر، مدیر ارشد طراحی سابق فولکس واگن، توانست رشد قابل توجهی در بازار سهام خود به دست آورد که به ۱۰۰۰ درصد رسید. این موفقیت الهامبخش دیگر شرکتهای بزرگ خودروسازی چینی نظیر Fengxing، Changan، FAW Bestune، و GAC Trumpchi شد تا آنها نیز در بخش طراحی از طراحان برجسته جهانی استفاده کنند. Fengxing T5 EVO، موسوم به لاماری ایما، یک SUV کامپکت جدید است که توسط دانگ فنگ فنگکسینگ راهاندازی و توسط هانس هنینگ، مدیر طراحی سابق مرسدس بنز، طراحی شده است. این خودرو که با مفهوم طراحی جدید "جلو دینامیک" و پس از سه سال تحقیق و توسعه به تکمیل رسیده، به عنوان "دومین SUV زیبا در جهان" شناخته میشود
فضای داخلی لاماری
در فضای داخلی Fengxing T5 EVO نیز از زبان طراحی استفاده شده است که امروزه بسیار محبوب شده است، مانند طراحی دو صفحه نمایش، خروجی تهویه مطبوع دایره ای و اهرم دنده الکترونیکی که پر از تکنولوژی است. علاوه بر قطعاتی که در یک نگاه می توانیم ببینیم، تفکر دقیق طراحان در بسیاری از جزئیات مانند انتخاب متریال، تطبیق رنگ و غیره نیز وجود دارد
هنگام طراحی نمای جلوی Fengxing T5 EVO، موسوم به لاماری ایما، ظاهر "تیز" و قدرتمندی از خود نشان داده است که الهام گرفته از ویژگیهای شیر است. جلوپنجره عمودی تمام مشکی و چراغهای باریک و برآمده در هر دو طرف، نمای جلویی را با حسی قوی از قدرت وحشی به نمایش میگذارد. خطوط ظریف و تیز خودرو، تداعیگر قدرت و زیبایی یک شیر جوان در قفس است. خط کمر صاف بدنه به همراه خط سقفی که به صورت پویا از عقب به جلو شیرجه میزند، چهرهای شکاری و قاتلانه به خودرو میبخشد، که برای جوانان ورزشی و فعال بسیار جذاب و دینامیک است. این طراحی نوآورانه، لاماری ایما را به یک انتخاب برجسته در بازار خودرو تبدیل کرده است، مورد توجه علاقهمندان به خودروهای با طراحی قدرتمند و جسورانه قرار گرفته است
فضای خارجی لاماری
هنگام طراحی نمای جلوی Fengxing T5 EVO، موسوم به لاماری ایما، ظاهر "تیز" و قدرتمندی از خود نشان داده است که الهام گرفته از ویژگیهای شیر است. جلوپنجره عمودی تمام مشکی و چراغهای باریک و برآمده در هر دو طرف، نمای جلویی را با حسی قوی از قدرت وحشی به نمایش میگذارد. خطوط ظریف و تیز خودرو، تداعیگر قدرت و زیبایی یک شیر جوان در قفس است. خط کمر صاف بدنه به همراه خط سقفی که به صورت پویا از عقب به جلو شیرجه میزند، چهرهای شکاری و قاتلانه به خودرو میبخشد، که برای جوانان ورزشی و فعال بسیار جذاب و دینامیک است. این طراحی نوآورانه، لاماری ایما را به یک انتخاب برجسته در بازار خودرو تبدیل کرده است، مورد توجه علاقهمندان به خودروهای با طراحی قدرتمند و جسورانه قرار گرفته است
موتور قدرتمند لاماری ایما
برای بررسی دقیق تر موتور لاماری ایما به مقاله ما در این سایت مراجعه کنید.
موتور تولید شده میتسوبیشی به شماره فنی4A95TD
از شاهکار های این شرکت بزرگ ژاپنی می باشد که این پلتفرم تست ۸میلیون کیلومتر تایید را پشت سر گذاشته است.
کیفیت و استاندارد های بالای بین المللی رو دارد.
قدرت ماکسیمم ۱۹۷hp ،مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر،در کنار گشتاور ۲۸۵N.M یه ماشین قدرتمند وجذاب از لحاظ حرکتی و کم مصرف برای راننده فراهم می نماید.
این موتور تمامی تست های قابلیت اطمینان و استانداردهای تاییدیه میتسوبیشی در ژاپن از جمله دوام در دمای پایین، دوام رزونانس، دوام حرارتی، دوام جامع، شوک سرما و حرارت و ... دارا می باشد.تفاوت دیگر این موتور با موتور های دیگر رقیبان، فشار تزریق سوخت می باشد، این مورد در رقیبان 250 بار در انژکتور می باشد در صورتی در این موتورفشار تزریق سوخت350بار در انژکتور می باشد که این تکنولوژی در ماشین های مرسدس بنز و بی ام و دیده می شود.
زنجیر تایمینگ استفاده شده در این موتور از صدای کمتری برخوردارتر می باشد.
به منظور کاهش وزن خودرو، میتسوبیشی 4A95TD با استفاده از بلوک سیلندر آلیاژی تمام آلومینیومی در ساخت موتور و ساخت تابه روغن استفاده نموده است، باعث شده، موتوری بی نهایت سبک وزن تولید شود.
including low temperature durability, resonance durability, thermal fatigue durability, comprehensive durability, cold and thermal shock, etc.
Compared with the 250 bar injection pressure used in the mainstream direct injection engine on the market, the Mitsubishi 4A95TD adopts the industry's new 350 bar high-pressure direct injection system (used by BMW/Mercedes-Benz and other models), which has a higher level of fuel atomization, which can effectively accelerate the formation of mixed gas, improve combustion efficiency, and improve the power and economy of the engine.
The Timing Chain of the Mitsubishi 4A95TD uses a silent chain, which has better silent performance than ordinary chains.
Mitsubishi 4A95TD has achieved the ultimate in lightweight, using an all-aluminum alloy cylinder block and oil
گیربکس لاماری
گیربکس گتراگ آلمان از لحاظ طراحی،کیفیت،آلیاژ:
جز ده گیربگس برتر ساخته شده دنیا می باشد.
گیربکس دوکلاچه خیس مگنا 7DCT300 نسل سوم این نوع گیربکس است ،که ساده تر و جمع و جورتر،
کارآمدتر، با راندمان انتقال تا 98 درصد است و مزایای آشکاری در مصرف سوخت دارد، و مصرف سوخت را کاهش می دهد .
این گیربکس در خودروهای مرسدس بنز،مینی و بی ام و استفاده میشود.
using getrag 7-speed wet dual clutch that has won the title of "the world's top ten gearboxes", both from the control of response speed and fuel consumption are far ahead, and are currently used in luxury models such as Mercedes-Benz, BMW and MINI.
شاسی لاماری
در میان سه بخش اصلی یک خودرو، شاسی اغلب نادیده گرفته می شود زیرا غیر قابل مشاهده میباشد ، اما اهمیت آن را نمی توان دست کم گرفت. شاسی به عنوان مرکز وزن خودرو، مانند "اسکلت" خودرو است و کیفیت آن تعیین کننده ،کیفیت رانندگی و ایمنی مربوط می شود.
یک سیستم تعلیق جلو به سبک مکفرسون و یک سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک در عقب استفاده می کند،ترکیبی شامل چهار بوش لاستیکی با قطر بزرگ در زیر فریم عقب می باشد ، لرزش یا ضربه ناشی از حرکت، هنگام رانندگی می تواند به خوبی توسط شاسی فیلتر شود. بوش پلی اورتان بسته در damping barrel شاسی برای کاهش صدای رانندگی و بهبود کیفیت رانندگی و راحتی سواری استفاده می شود.
چیزی که بیشتر تعجب آور است، مواد و محافظ شاسی محبوب T5 EVO است. میزان پوشش گارد شاسی مدل محبوب T5 EVO بسیار بالاست که در مدل های کلاس 100000 بسیار نادر است.
نه تنها این، بلکه در نظر گرفتن جزئیات نیز با نیات مردمی قابل مشاهده است. صفحه محافظ سیستم قدرت دارای سوراخ های انحرافی ویژه برای دفع گرما می باشد. همچنین یک صفحه پوشش قابل جدا شدن وجود دارد که به دلیل تقویت محافظ شاسی تاثیری روی مدل نخواهد داشت. استفاده کنید.
قبلاً ذکر شد که Fengxing T5 EVO امتیاز برخورد پنج ستاره C-NCAP و پروژه برخورد افست امتیاز بالای 19.815 را کسب کرده است. این دقیقا به دلیل طراحی منحصر به فرد شاسی Fengxing T5 EVO است. زیر فریم جلویی Fengxing T5 EVO دارای یک تیر امتدادی است که برای اتصال اعضای متقاطع جلو و تیر طولی جلو استفاده می شود. این سازه به طور ویژه برای برخورد از جلو و برخورد افست 25 درصد طراحی شده است. می تواند در حین برخورد در امتداد شیار U شکل به عقب حرکت کند تا جذب انرژی برخورد را افزایش دهد و ایمنی را بهبود بخشد.
به عنوان یک SUV جمع و جور کراس اور، می توان گفت که سرمایه گذاری Fengxing T5 EVO در سه بخش عمده طراحی ، تکنولوژی و فنی خارج از حد تصور بوده است. Dongfeng Fengxing نه تنها می خواهد از ظاهر زیبای این خودرو برای تسخیر قلب مردم استفاده کند، بلکه از مفهوم بزرگ صداقت در بکار گیری مهندسی ساخت فنی و پایدار ، و مفهوم غنی برای جذب مصرف کنندگانی که نیازهای بالایی برای کیفیت رانندگی و تجربه رانندگی دارند استفاده کند. T5 EVO محبوب، چه در داخل و چه در خارج، واقعاً سخت است که از تجربه ی رانندگی آن خودداری کنید.
شاسی استفاده شده در این خودرو از سیستم جلو مک فرسون و عقب سیستم تعلیق مستقل مولتیلینک
که حس بسیار راحت و لاکچری بودن می دهد.
The popular T5 EVO uses a Macpherson-style front suspension and a multi-link independent rear suspension, combined with four large-diameter rubber bushes on the rear subframe and a professional chassis adjustment that is comfortable and deflection, whether it is caused by bumpy roads. Vibration, or the impact caused by gravel when driving, can be well filtered by the chassis. The closed-cell polyurethane bushing is used in the chassis damping barrel to reduce driving noise and greatly improve driving quality and ride comfort.
What is more surprising is the material and protection of the popular T5 EVO chassis. The coverage rate of the chassis guards of the popular T5 EVO is very high, which is very rare in the 100,000-class models
Not only that, but the consideration of details can also be seen by the popular intentions. The power system guard plate has special diversion holes for heat dissipation. There is also a cover plate that can be removed, which will not affect the model due to the strengthening of the chassis protection. use.
It has already been mentioned that the Fengxing T5 EVO has won the C-NCAP five-star collision score, and the offset collision project has won a high score of 19.815. This is precisely because of the unique chassis design of the Fengxing T5 EVO. The front subframe of the Fengxing T5 EVO has an extension beam that is used to connect the front cross member and the front longitudinal beam. This structure is specially designed for front collision and 25% offset collision. It can move backward along the U-shaped groove during collision to increase collision energy absorption and improve safety.
سیستم کنترل پایداری بدنه ESP پیشرفته لاماری
کنترل الکتریکی و تاثیر آن بر رانندگی و ایمنی خودرو
کنترل الکترونیکی مطمین و تسلط کامل و راحت بر شرایط دشوار در جاده:
برای بسیاری از رانندگان، رانندگی در باران یا برف نه تنها مشکلات رانندگی را به همراه دارد، بلکه باعث بروز حوادث رانندگی بالقوه می شود. هنگام رانندگی در آب و هوای بد احتیاط مهم است، اما عملکرد هندلینگ خود وسیله نقلیه را نمی توان نادیده گرفت. لاماری ایما علاوه بر طراحی عالی بدنه و مزایای سیستم تعلیق، از تجهیزات کنترل الکترونیکی عالی برای افزایش پایداری و هندلینگ رانندگی نیز استفاده میکند.
این وسیله نقلیه مجهز به سیستم کنترل پایداری بدنه ESP نسل 9.3 بوش آلمان است، صرف نظر از اینکه کاربر در شرایط اضطراری برای اجتناب از خطر است، تغییر خط با سرعت بالا یا رانندگی در جاده های لغزنده، رفتار خودرو لاماری بسیار پایدار خواهد بود. و چسبندگی لاستیک تا حد زیادی بهبود می یابد و کنترل دینامیکی بدنه را ظریف تر می کند.
علاوه بر سیستم کنترل پایداری بدنه ESP پیشرفته، لاماری ایما نسل جدیدی از سیستم کمک الکترونیکی برق EPS را در اختیار کاربران قرار می دهد.
سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزیEBD
ایمنی در خودروهای امروزه از نکات قابل توجه و موردی است که خودروسازان گام های بزرگی برداشتن در جهت ارتقا و استفاده بهینه از آن،یکی از این سیستم ها ،در این مبحث بحث می شود سیستم EBD،سیستمی که در خودرو لاماری ایما از آن استفاده می شودبا گوشه ای ،از محاسنات این تکنولوژی آشنا میشویم.
- در ترمز EBDخط ترمز کوتاه تری داریم.
- پایداری خودرو در ترمز EBD بهتر می باشد.
- سیستم EBD کامل کننده سیستم ABS است.
- در سیستم EBD ساختار سخت افزاری ترمز EBS تغییری نمی کند در واقع نرم افزار ECU تغییر می کند.
- مهم ترین وظیف EBD، لغزش چرخ های جلو و عقب، را با هم هماهنگ میکند.
- در واقع EBD با توزیع مناسب نیروی ترمزگیری بین چرخ های جلو و عقب،از قفل شدن چرخ ها و انحراف خودرو در هنگام ترمز جلوگیری می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزی به مقالهما در سایت مراجه کنید.
کنترل الکتریکی و تاثیر آن بر رانندگی و ایمنی خودرو
کنترل الکترونیکی مطمین و تسلط کامل و راحت بر شرایط دشوار در جاده:
برای بسیاری از رانندگان، رانندگی در باران یا برف نه تنها مشکلات رانندگی را به همراه دارد، بلکه باعث بروز حوادث رانندگی بالقوه می شود. هنگام رانندگی در آب و هوای بد احتیاط مهم است، اما عملکرد هندلینگ خود وسیله نقلیه را نمی توان نادیده گرفت. لاماری ایما علاوه بر طراحی عالی بدنه و مزایای سیستم تعلیق، از تجهیزات کنترل الکترونیکی عالی برای افزایش پایداری و هندلینگ رانندگی نیز استفاده میکند.
این وسیله نقلیه مجهز به سیستم کنترل پایداری بدنه ESP نسل 9.3 بوش آلمان است، صرف نظر از اینکه کاربر در شرایط اضطراری برای اجتناب از خطر است، تغییر خط با سرعت بالا یا رانندگی در جاده های لغزنده، رفتار خودرو لاماری بسیار پایدار خواهد بود. و چسبندگی لاستیک تا حد زیادی بهبود می یابد و کنترل دینامیکی بدنه را ظریف تر می کند.
علاوه بر سیستم کنترل پایداری بدنه ESP پیشرفته، لاماری ایما نسل جدیدی از سیستم کمک الکترونیکی برق EPS را در اختیار کاربران قرار می دهد.
اخیراً نتایج ارزیابی مرکز تحقیقات و تست مصرف کنندگان خودرو چین (CCRT) منتشر شده است که پس از بررسی توسط مرکز مدیریت ارزیابی خودرو، لاماری ایما که تمام آزمایشات را تکمیل کرده است، رتبه اول را در بین 22 برند شخصی کسب کرده است. با امتیاز جامع 83.3، این لاماری ایما است که پس از قهرمانی در رده “مسابقه CCPC” در چالش رانندگی هوشمند جهانی 2021 و برنده شدن در ارزیابی ایمنی پنج ستاره C-NCAP بار دیگر در رتبه اول ایستاده است.
CCRT مؤسسه ای است که توسط مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین تأسیس شده است. این یک سازمان خدمات فنی جامع مستقل و معتبر شخص ثالث است. نتایج ارزیابی بی طرفانه و کاملا منصفانه است و طبق استاندارد های جهانی و ایزو های روز دنیا صورت می پذیرد و انتخاب آن برای مصرف کنندگان از اهمیت مرجع بالایی برخوردار است
جوایز و سنجش مرکزCCRT
مرکز CCRT مستقیماً وسایل نقلیه را با هزینه خود به عنوان
یک مصرفکننده از نمایندگیها برای ارزیابی خریداری میکند.
سیستم ارزیابی CCRT در چهار سطح :
طراحی خودرو:
شامل شش فاکتور.
سطح دوم مانند عملکرد و راحتی رانندگی،
21 فاکتور.
سطح سوم مانند عملکرد شتاب و عایق صدا و کاهش صدا و 72 فاکتور.
سطح چهارم مانند عملکرد شتاب شروع تقسیم می شود. و کنترل دقیق فرمان ارزیابی جامع از دو بعد کاربر و تست.
لاماری ایما نه تنها در امتیاز کل رتبه اول را کسب کرد،
بلکه از نظر راحتی، میزان هندلینگ، صرفه اقتصادی، ظاهر و کیفیت خودرو و ایمنی نیز عملکرد خوبی
کسب کرد.
به عنوان یک وسیله متحرک، عملکرد رانندگی وسیله نقلیه بر کیفیت سفر تأثیر می گذارد و اقتصاد هزینه سفر را تعیین می کند.
امتیاز لاماری ایما :
عملکرد رانندگی قابل قبول 79.4 درصد است که از میانگین 78.4 درصد مدل های خودرو های مشابه ارزیابی شده بالاتر است و 81.4 درصد است که از میانگین 75.3 درصد مدل ها بالاتر است و عملکرد آن بهتر است. از میانگین مدل از نظر مصرف سوخت در شرایط دمای عادی چین، شرایط تهویه مطبوع با دمای بالا در چین و شرایط CCRT چین.
از نظر فضای
صندلی، فاصله بین دو محور Fengxing T5 EVO به 2715 میلیمتر میرسد که از 81.2 درصد مدلهای هم سطح بهتر است و فضای صندلی سخاوتمندانهتر است؛ گذرگاه مرکزی ردیف عقب صاف است. برای جلوگیری از تاثیر باس گذر مرکزی بر حرکت و فضای نشستن در خودرو. از نظر راحتی سواری، سیستم تعلیق Fengxing T5 EVO از مواد پلی یورتان سلول بسته پیشرفته استفاده می کند. هنگامی که چرخ به بالا می پرد، بلوک بافر به آرامی تماس می گیرد؛ هنگامی که ساختار مرتب می شود، نقطه نصب بوش بازوی عقبی برای کاهش ضربه بالا می رود. هنگامی که چرخ ضربه میخورد به بدنه خودرو منتقل میشود. نیروی مؤلفه راحتی را بهبود میبخشد؛ کمک فنر از ساختار سوپاپ خالص پیشرفته استفاده میکند که میتواند در چند مرحله تنظیم شود تا با ضربه و لرزش سطوح مختلف جاده سازگار شود و راحتی را بهبود بخشد.
Fengxing T5 EVO در حالی که ظاهری شیک دارد و با تکیه بر تضمین های سازمانی قوی مانند سیستم تضمین کیفیت HQRS و سیستم مدیریت توسعه محصول جدید LQ-PES، دارای 12 محصول با کیفیت در همان سطح است، 4 مورد با کیفیت که قابل مقایسه هستند. به سرمایه گذاری های مشترک و 8 مورد که با کیفیت شانه به شانه قابل مقایسه است. عملکرد خیره کننده پیشرو در صنعت خودرو و 9 کیفیت. علاوه بر این، Fengxing T5 EVO با کیفیت به عنوان رنگ پس زمینه، به طور کامل به معیارهای جهشی در زمینه کنترل رانندگی، راحتی، ایمنی، کیفیت و غیره دست یافته است و شریک سفری است که ارزش اعتماد مصرف کنندگان را دارد.
برنده "پنج تاج" CCPC
ملقب به مسابقات المپیک خودرو تولید داخل چین
برنده “پنج تاج” CCPC، قدرت قهرمان Fengxing T5 EVO (لاماری ایما) چشم نواز است.
رقابت شدید باعث بالا رفتن گرما و هیجان رقابت شد! در 15 نوامبر 2021، شب قهرمانی کارناوال CCPC با شور و شوق در پیست تیانما شانگهای برگزار شد. در میان قهرمانان هفت مدل CCPC اعلام شده در همان روز، Fengxing T5 EVO (پارامتر | استعلام) قهرمانی سالانه گروه SUV جمع و جور (10-15 وات) را در یک لحظه برنده شد و قدرت قهرمانی چشمگیر است.
Fengxing T5 EVO با برنده شدن در مسابقات قهرمانی سالانه، لحظه ای درخشان را آغاز کرد رقابت عملکرد خودروهای تولیدی چین (CCPC) که در سال 2015 متولد شد، به طور مشترک توسط مرکز تحقیقات فناوری خودرو چین، با مسئولیت محدود و اداره کل ورزش ایالتی تأسیس شد. این یک مسابقه معتبر و حرفه ای عملکرد خودروهای تولید انبوه در چین است، همچنین اولین رویداد ملی سطح A در چین است که از خودروهای تولید انبوه استفاده می کند که اصلاً اصلاح نشده اند. این بازی به دلیل حرفه ای بودن، سخت گیری و ابعاد بازرسی گسترده، به عنوان «بازی های المپیک» صنعت خودروسازی چین شناخته می شود.
در نمایش نهایی عملکرد نهایی 4 روزه خودروهای تولید انبوه در ایستگاه حرفه ای CCPC، به منظور نشان دادن واقعی عملکرد محصول مدل های شرکت کننده، راه اندازی رسمی شامل خودروهای سوخت سنتی و خودروهای انرژی جدید.
در میان 8 خودرو گروه اصلی برای تست حرفه ای، این کراس اور جمع و جور ،ستاره ای است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. شاسی بلندهای جمع و جور همیشه میدان نبرد شرکت های خودروسازی بوده اند و همچنین گزینه ی کلیدی مصرف کنندگان برای خرید هستند. بنابراین رقابت در این گروه فوق العاده شدید است. . Fengxing T5 EVO به عنوان رهبر گروه کراس اور جدید، بسیاری از رقبای قدرتمند را شکست داد و رتبه ی ارزشمندترین “شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت”، “دایره ثابت در اطراف شمع”،چهار خودرو سطح بالا را شکست داد. رویدادهای “مسابقه حلقه شکل 8” و “مسابقه جامع عملکرد” در کیف گنجانده شده بود. قدرت «قهرمانان چهارگانه» قانع کننده است و هیچ تعلیقی برای کسب عنوان قهرمانی سالانه گروهشان وجود ندارد. در این تعریف به تمام عیار می توان نام خودرو را یک شکست ناپذیر واقعی گذاشت که برای تمامی مصرف کنندگان در تمامی سطوح مناسب میباشد.
این خودرو پیشگام SUV و تکامل همه جانبه نزدیک است و مسابقات سطح بالا سنگ محک عملکرد خودرو هستند. Fengxing T5 EVO گرفته تا قهرمان سالانه، با قدرت عالی، ثبات هندلینگ و عملکرد ترمزگیری خود در میدان می درخشد و به یک “خودرو با ارزش و قدرتمند” در نظر مصرف کنندگان تبدیل شده است.
Nicknamed as the Olympic competition of automobiles produced in China
Won the “Five Crowns” of CCPC, the strength of Fengxing T5 EVO champion is eye-catching
The peak duel, leading the heat! On November 15th, CCPC Carnival Championship Night was staged passionately at Shanghai Tianma Circuit. Among the champions of the seven CCPC models announced on the same day, the Fengxing T5 EVO ( parameter | inquiry ) won the annual championship of the compact SUV group (10-15W) in one fell swoop, and the strength of the championship is impressive.
Winning the annual championship, Fengxing T5 EVO ushered in a bright moment
The China Production Car Performance Competition (CCPC), which was born in 2015, was jointly established by China Automotive Technology Research Center Co., Ltd. and the State Sports General Administration. It is an authoritative and professional mass production vehicle performance competition in China , is also the first national A-level event in China that uses mass-produced cars that are not modified at all. It is known as the “Olympic Games” of the Chinese auto industry because of its professionalism, strictness, and wide-ranging inspection dimensions.
In the 4-day ultimate performance showdown of mass-produced vehicles at the CCPC professional station, in order to truly show the product performance of the participating models, the official set up including traditional fuel vehicles and new energy vehicles including straight-line acceleration, off-road climbing, and fixed circle There are 9 competitions including pile slalom, rainwater road braking, 8-figure circling, elk test, bump challenge, sound insulation and noise reduction, and comprehensive performance competition. Dynamic safety, comfort, comprehensive practicality, off-road performance, intelligence and other aspects.
Among the 8 major groups of the professional station, the 100,000-150,000-class compact SUV is the star group that has attracted much attention. Compact SUVs have always been the “battlefield” of car companies, and they are also the key considerations for consumers to buy. Therefore, the competition in this group is extremely fierce. As the leader in the 100,000-150,000-class compact SUV group, Fengxing T5 EVO defeated a lot of powerful competitors, and the most valuable “0-100km/h acceleration”, “fixed circle around the pile”, The champions of the four events of “Figure 8 Ring Competition” and “Performance Comprehensive Competition” were included in the bag. The strength of the “Quadruple Champions” is convincing, and there is no suspense to win the annual championship of their group.
The hard power is close to the trendy brand SUV pioneer and the all-round evolution
High-level competitions are the touchstone of car performance. From the “four-time champion” to the annual champion, Fengxing T5 EVO shines on the field with its excellent power, handling stability, and braking performance, and has become a “high-value and powerful group” in the eyes of consumers.
As the “tide brand SUV pioneer”, Fengxing T5 EVO has a deep insight into the diverse needs of young people. While attracting attention with its cool appearance, it also pays attention to creating a driving experience that is enough to burn. Taking the acceleration from zero to 100 kilometers, which can most intuitively reflect the dynamic performance of the vehicle, as an example, thanks to the powerful explosive power output by Mitsubishi 1.5TD high-performance engine + Getrag 7-speed wet dual-clutch gearbox, Fengxing T5 EVO ran a time of 9.43 seconds. The 100-kilometer acceleration performance is significantly ahead of competing products at the same level; in terms of handling, with the support of the Super Cube EMA platform, strong body rigidity and high-quality chassis tuning, the Fengxing T5 EVO achieved a fixed-circle winding time of 21.641 seconds and a time of 41.538 seconds. With the 8-figure circumnavigation score and the performance comprehensive test result of 1:22.510, “Almighty Evolution” is beyond doubt
The experience of free driving, from the arena to the consumers. In the Dongfeng Fengxing test drive session at the Carnival , the experiencers gave high marks to the driving experience of the Fengxing T5 EVO. “Fengxing T5 EVO has a fast power response and sufficient reserves. When you push down on the accelerator, you will feel full of push back; when facing a curve, the vehicle enters and exits the curve quite smoothly, and it does not flutter when you attack the curve continuously. What’s more, the grip of the tires is also very strong, and the vehicle’s attitude is very stable, which makes it easy to drive.” Some experiencers said that the Fengxing T5 EVO can bring sufficient confidence to the driver, and the driving quality is comparable to that of a German 300,000-class SUV.
رتبه بندی JD POWER
موسسه JD Power از جمله برترین موسسات سنجش کیفی خودروها در سطح جهانی است و اگر خودرویی موفق به کسب امتیاز مطلوب از این موسسه آمریکایی شود، باید آن را جزو بهترین تولیدات کمپانی سازنده آن خودرو دانست. تقریبا تمام خودروسازان بنام جهانی برای موفقیت در بازار آمریکا، باید نظر مطلوب JD Powerرا جلب کنند و اگر موفق به این کار نشوند، باید برای بهبود کیفیت محصول خود فکری کرده و راهحلی پیدا کنند. در غیر این صورت یا تولید آن خودرو متوقف خواهد شد یا از عرضه آن در بازار ایالاتمتحده آمریکا جلوگیری میشود. پس با نگاهی به آمار این شرکت، تقریبا برترین خودروهای مطمئن جهان را خواهیم شناخت.
رتبهبندی JD POWER باید برای همه آشنا باشد.در میان آنها، Dongfeng Fengxing رتبه پنجم را در بازار برندهای شخصی در تحقیقات کیفیت خودرو جدید JD POWER چین در سال 2021 کسب کرد. و همین امسال، Fengxing T5 EVO Dongfeng Fengxing رتبه سوم را در بین SUV های جمع و جور در کیفیت خودروی جدید JD POWER کسب کرد. چگونه به چنین نتیجه ای دست یافت؟
دلیل اصلی این است که Fengxing T5 EVO با استانداردهای بالایی از نظر ساخت، مواد، سیستم مدیریت کیفیت و پیکربندی ساخته شده است. به عنوان مثال، از نظر رنگ خودرو، Fengxing T5 EVO از فرآیند پاشش لاک 2K استفاده شده در خودروهای لوکس استفاده می کند، انتشار VOC سطح رنگ کل خودرو تا 65 درصد کاهش می یابد، مقاومت در برابر پیری 30 درصد افزایش می یابد. مقاومت اسید و مقاومت در برابر خوردگی 2 برابر افزایش می یابد و لایه رنگ مقاوم در برابر خراش است. مقاومت سایشی 3 برابر افزایش می یابد و خراش های جزئی را می توان خود ترمیم کرد.
برای مثال دیگر، از نظر ایمنی ساختار بدنه، فولاد پر استحکام Fengxing T5 EVO 58 درصد از بدنه و آلیاژ آلومینیوم 1.3 درصد از بدنه را به خود اختصاص داده است. 1500MPa آستانه از فناوری Roll forming استفاده می کند، استحکام کششی مواد قطعه به 1180MPa می رسد. در عین حال، تیر ضد برخورد جلوی آن از آلیاژ آلومینیوم با کیفیت بالا ساخته شده است و بخش آن ساختار بسته ای به شکل مشبک با حداکثر ضخامت دیواره 3.2 میلی متر است. در همان فضای چیدمان، حدود 50 درصد سبک تر از تیرهای ضد برخورد فولادی معمولی است و اثر جذب انرژی حدود 40 درصد افزایش می یابد، هنگامی که یک برخورد شدید رخ می دهد، فرو می ریزد و انرژی برخورد را جذب می کند، که می تواند به حداقل برسد. انتقال معکوس انرژی برخورد
لاماری ایما(دانگ فنگ) از نظر مدیریت کیفیت، سیستم تضمین کیفیت HQRS را ایجاد کرده است که دارای الزامات سختگیرانه در مورد کیفیت فرآیند خودرو و استانداردهای تست است، بنابراین لاماری ایما تا الان تست پیمایش 1.8 میلیون کیلومتری را انجام داده است.
این در حالی است که آزمایش تست پیمایش در جاده شهری و بیرون شهری که میزانش 1.04 میلیون کیلومتر آن قبل از تولید انبوه انجام شده است، که معادل 26 دایره در اطراف زمین است صورت گرفت و بعد از آن به تولید انبوه رسید.
و همچنین سیستم مدیریت توسعه محصول جدید LQ PES را ایجاد کرد که بر اساس تجربه توسعه محصول ژاپنی و ترکیب با وضعیت واقعی در چین ایجاد شده است.
در فرآیند توسعه خودروهای جدید، بیش از 3000 استاندارد کنترل ایجاد شده است.
به عنوان مثال، به منظور بهبود کیفیت بسته شدن Fengxing T5 EVO، 35 استاندارد کنترل برای این منظور ایجاد شده است
مشخصات کلی
نوع موتور | بنزینی تزریق مستقیم |
حجم موتور | ۱.۵ لیتر |
سیلندر / سوپاپ | ۴ / ۱۶ |
تنفس موتور | توربو |
قدرت | ۱۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۵ نیوتن.متر |
گیربکس | ۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچ تر |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
شتاب | ۹.۵ ثانیه |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
فرمان | برقی |
نوع بدنه | کراس اوور سایز کوچک |
نوع رینگ | آلومینیومی |