در شرایط فعلی سه دسته اصلی از گیربکس های اتوماتیک خودروهای رایج در جهان وجود دارد : CVT، ATو DCT

از جمله غول های بزرگ AT می توان به Aisin ژاپن و ZF آلمان اشاره کرد.

JATCO ژاپن در زمینه CVT تخصص دارد.

فناوری اصلی DCT توسط Borg Warner آمریکا و GZF آلمان که در دست شرکت Getrag می باشد .

از زمانی که شرکت MAGNA شرکت GETRAG را تصاحب کرد به یکی از تامین کنندگان گیربکس در کلاس جهانی تبدیل شد.

Magna Powertrain

غول صنعت خودرو MAGNA ، افرادی که در صنعت خودروسازی نیستن ممکن است تصور خاصی از بزرگی MAGNA نداشته باشند. در واقع ، می توان گفت این شرکت یک مدل از جهانی شدن است که شامل 27 کشور، با مجموع344 کارخانه تولیدی( تا سال 2020) و93 مرکز تحقیق و توسعه / مهندسی است.

تعداد کارمندان در سراسر جهان از 170 هزار نفر فراتر رفته است. پشت چنین پایگاه بزرگی از کارکنان، توانایی های قوی تحقیق و توسع و تولید خودروی MAGNA وجود دارد.

در کارخانه تولیدی خودروی MAGNA در گراتس، اتریش، جگوار I-PACE ، مرسدس بنز کلاس G و مدل های دیگر در اینجا متولد شدند. کرایسلر، مرسدس بنز و استون مارتین بسیاری از برندهای خارجی دیگر مشتریان خدمات مگنا هستند.

این شرکت دارای سه نوع گیربکس دو کلاچه می باشد:

  • 7DCT300 استفاده شده در بی ام و سری 2
  • 7DCI700در خودرو های مدل بالا و اسپرت
  • 8DCL900در خودرو فراری SF90 Stradel

گیربکس لاماری ایما 7DCT300 نسل سوم گیربکس مرطوب دو کلاچه که از سیستم های اجرایی هوشمند و کنترل الکترومکانیکی برای بهینه سازی عملکرد بسیار استفاده می کند و این گیربکس جدید در خودروی بنز A کلاس BMW X1 و Alpin110 استفاده می شود، این گیربکس در سال 2015 به تولید انبوه رسیده است. این یک محصول بازار جهانی با گشتاور حداکثر 300 نیوتن متر بوده که به عنوان یکی از عناصر اصلی در خودرو، نقشی اساسی و کلیدی در عملکرد کلی آن ایفا می‌کند. 

7DCT300

گیربکس لاماری ایما با راندمان انتقال پیشرو 98 درصد جایگاه آن جزء ده گیربکس برتر دنیا محسوب می شود و قابلیت پایین آوردن مصرف سوخت، راحتی تعویض دنده عالی ، سیستم اجرای هوشمند الکتروهیدرولیک کم مصرف در خودرو، از ویژگی های متمایز آن میباشد که در مقاله پایین به اختصار در مورد گیربکس 7DCT300 صحبت میکنیم.

DCT گیربکس

گیربکس دو کلاچه به گیربکسی اطلاع میشود که در آن از دو کلاچ استفاده میشود که یک کلاج مربوط به دنده های فرد و دیگری مربوط به دنده های زوج است. از نظر ساختار ترکیبی از گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک است. بنابراین، مزایای گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک را باهم ترکیب میکند.

لوح گیربکس لاماری

*گیربکس لاماری ایما 7DCT300 جزو 10گیربکس برتر دنیا به حساب می آید.

این گیربکس از نوع اتوماتیک DCT (Dual Clutch Transmission) دابل کلاچ خیس طراحی شده است که به معنای انتقال متغیر مستمر است. این نوع گیربکس به راننده این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض دنده دستی، از حداکثر قدرت و گشتاور موتور بهره‌برداری کند. طراحی خاص و مدرن این گیربکس باعث می‌شود که لاماری ایما در شرایط مختلف جاده‌ای به بهترین شکل ممکن عمل کند. به علاوه، با الگوریتم کنترل 98 درصدی بین موتور و گیربکس ،این خودرو در نتیجه عملکرد کلی خودرو را بهبود می‌بخشد.

7DCT300
گیربکس لاماری

یکی از ویژگی‌های بارز گیربکس لاماری ایما، توانایی آن در تطبیق با شرایط مختلف رانندگی است. این گیربکس به طور خودکار نسبت دنده‌ها را بر اساس نیازهای راننده و شرایط جاده تنظیم می‌کند. به این ترتیب، رانندگان در مسیرهای شیب‌دار یا در ترافیک‌های سنگین می‌توانند از حداکثر کارایی خودرو بهره‌برداری کنند. این قابلیت به ویژه برای افرادی که روزانه در شهرهای شلوغ و پر ترافیک رانندگی می‌کنند، ارزشمند است.

7DCT300
گیربکس لاماری ایما

علاوه بر این، عملکرد بی‌صدا و نرم گیربکس لاماری ایما در حین تعویض دنده‌ها، از دیگر مزایای این سیستم است. سرنشینان خودرو قادر خواهند بود از یک سفر راحت و بی‌دردسر لذت ببرند، که این موضوع به نوبه خود تأثیر مثبتی بر تجربه کلی آن‌ها از خودرو خواهد گذاشت. همچنین، این گیربکس با بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، به لحاظ اقتصادی نیز انتخاب مناسبی برای خریداران خواهد بود.

شماتیک گیربکس لاماری ایما
شماتیک گیربکس لاماری ایما

مزایای گیربکس DCT لاماری

  • پاسخ زمانی بالا در تعویض دنده
  • کاهش مصرف سوخت
  • حس رانندگی بهتر
  • حذف گشتاور صفر هنگام تعویض دنده
  • تعویض نرم دنده ها
7DCT300
7DCT300

مزایای کلاچ تر (خیس)

  • اتلاف گرمای خوب
  • بازده بالا
  • عمر طولانی
شرکت گتراگ آلمان

*گیربکس لاماری ایما ساخت شرکت مگنا در کشور کانادا می باشد.

با توجه به تمام این ویژگی‌ها و مزایا، بررسی دقیق‌تر گیربکس لاماری ایما و تأثیرات آن بر عملکرد خودرو و تجربه رانندگی، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ادامه به تحلیل و بررسی مشخصات فنی این گیربکس، تأثیر آن بر کارایی خودرو، و همچنین خدمات پس از فروش مرتبط با آن خواهیم پرداخت. هدف از این بررسی این است که خوانندگان به درک بهتری از عملکرد و قابلیت‌های گیربکس لاماری ایما دست یابند و با اطمینان بیشتری به انتخاب و استفاده از این خودرو بپردازند.

گیربکس لاماری ایما
مشخصات لاماری
چرخ دنده گیربکس لاماری
چرخ دنده گیربکس لاماری
چرخ دنده گیربکس لاماری
چرخ دنده گیربکس لاماری

تحلیل و بررسی گیربکس لاماری ایما

گیربکس لاماری ایما به عنوان یکی از اجزای کلیدی این خودرو، نقشی حیاتی در عملکرد کلی آن ایفا می‌کند. این گیربکس با طراحی مدرن و تکنولوژی پیشرفته، توانایی بالایی در انتقال قدرت و بهینه‌سازی عملکرد موتور دارد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این گیربکس خواهیم پرداخت و تأثیر آن بر تجربه رانندگی با لاماری ایما را تحلیل خواهیم کرد.

7DCT300
گیربکس MAGNA
گیربکس MAGNA

مشخصات گیربکس لاماری

گیربکس لاماری ایما    DCT (Dual Clutch Transmission) است که به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی طراحی شده است. این نوع گیربکس به راننده این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض دنده دستی، از حداکثر قدرت و گشتاور موتور بهره‌برداری کند. با توجه به طراحی خاص گیربکس، لاماری ایما می‌تواند در شرایط مختلف جاده‌ای به طور بهینه عمل کند.

یکی از ویژگی‌های بارز گیربکس لاماری ایما، توانایی آن در تطبیق با شرایط مختلف رانندگی است. این گیربکس به طور خودکار نسبت دنده‌ها را بر اساس نیازهای راننده و شرایط جاده تنظیم می‌کند. این ویژگی به ویژه در رانندگی در مسیرهای شیب‌دار یا در ترافیک‌های سنگین بسیار حائز اهمیت است. همچنین، گیربکس لاماری ایما به راننده احساس نرمی و آرامش بیشتری در هنگام رانندگی می‌دهد که این موضوع به تجربه کلی وی از خودرو کمک می‌کند.

از دیگر مشخصات قابل توجه این گیربکس، عملکرد بی‌صدا و نرم آن در حین تعویض دنده‌ها است. این ویژگی باعث می‌شود که سرنشینان خودرو از یک سفر راحت و بی‌دردسر لذت ببرند. همچنین، گیربکس DCT به خوبی با موتور ۱.۵ لیتری لاماری ایما هماهنگ می‌شود و به بهبود عملکرد خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کند.

گیربکس لاماری

دلیل انتخاب گیربکس 7DCT300 گتراگ برای لاماری ایما

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای خریداران این خودرو پیش بیاید، این است دلیل انتخاب این گیربکس برای لاماری ایما چیست؟ در پاسخ به این سوال، می‌توان به چندین دلیل اشاره کرد.

اولاً، طراحی پیشرفته این گیربکس سبب کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی خودرو می‌شود. در واقع، با استفاده از گیربکس DCT، لاماری ایما توانسته است مصرف سوخت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی بسیار حائز اهمیت است.

دوماً، این گیربکس 7DCT300 لاماری ایما تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد. با توجه به عملکرد خودکار و تطبیق‌پذیری این گیربکس، راننده در هر شرایطی می‌تواند از حداکثر قدرت موتور بهره‌برداری کند، بدون اینکه نگران تعویض دنده‌ها باشد. این ویژگی به ویژه برای افرادی که در شهرهای شلوغ و پر ترافیک زندگی می‌کنند، بسیار مفید است.

سوماً، گیربکس لاماری ایما به لحاظ نگهداری و خدمات پس از فروش نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. این گیربکس از لحاظ اصطحلاک و خرابی جزو کمترین آمار خرابی گیربکس در دنیا را دارد .

*با استفاده و نگهداری مناسب عمر مفید گتراگ 7DCT300 (گیربکس لاماری) می تواند به 20 سال برسد.

خدمات پس از فروش لاماری البرز

خدمات پس از فروش لاماری

یکی از جنبه‌های مهم خرید هر خودرویی، توجه به خدمات پس از فروش آن است. در مورد لاماری ایما، خدمات پس از فروش این خودرو به خوبی سازماندهی شده است و مشتریان می‌توانند از خدمات متنوعی بهره‌مند شوند. این خدمات شامل سرویس های 5000 تایی تعویض روغن و فیلتر خودروی لاماری می باشد و طبق زمانبندی برای گیربکس لاماری ایما در کیلومتر 40000تا باید اقدام به تعویض روغن گیربکس لاماری در نمایندگی های مجاز صورت گیرد.

خدمات پس از فروش لاماری ایما به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان بتوانند به راحتی و با کمترین زحمت، نیازهای خود را برطرف کنند. نمایندگی‌های مجاز لاماری در نقاط مختلف کشور به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری پرداخته و با کادر فنی مجرب، به مشتریان خود اطمینان خاطر می‌دهند.

علاوه بر این، تأمین قطعات یدکی نیز یکی از مزایای مهم خدمات پس از فروش لاماری ایما است. با توجه به اینکه قطعات یدکی این خودرو به راحتی در دسترس هستند، مشتریان نگران کمبود قطعات در زمان نیاز نخواهند بود. این موضوع به ویژه برای افرادی که قصد دارند خودرو را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنند، بسیار مهم است.

در نهایت، توجه به خدمات پس از فروش لاماری ایما، به مشتریان این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده‌تر به استفاده از خودرو بپردازند و در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.

*با استفاده و نگهداری مناسب عمر مفید گتراگ 7DCT300 (گیربکس لاماری) می تواند به 20 سال برسد.

7DCT300

چگونه گیربکس لاماری ایما بر عملکرد خودرو تأثیر می‌گذارد؟

برای پی بردن به این مسئله ابتدا کارکرد دوال کلاچ توضیح داده می شود

چگونه DCT به جابجایی بسیار سریع دست می یابد؟

نام کامل گیربکس دوکلاچه، گیربکس دوکلاچه (DCT) است، همانطور که از نامش پیداست، DCT دارای دو کلاچ برای کنترل روشن و خاموش شدن قدرت موتور است که یکی از آنها مسئول دنده های فرد است. و کلاچ دیگر مسئول دنده های زوج است. وقتی وسیله نقلیه در دنده است، دنده بعدی از قبل درگیر شده است، پس از دریافت فرمان تعویض، دنده قبلاً درگیر شده به سرعت درگیر می شود و در همان زمان، اولین مجموعه کلاچ ها به طور کامل رها می شود و در نتیجه به سرعت دنده تکمیل می شود. تغییر و دستیابی به بهترین قابلیت رانندگی.

حالا یکی از سوالات کلیدی در تحلیل و بررسی گیربکس لاماری ایما، این است که چگونه این گیربکس بر عملکرد کلی خودرو تأثیر می‌گذارد؟ در واقع، گیربکس به عنوان یک واسطه بین موتور و چرخ‌ها عمل می‌کند و هرگونه تغییر در آن می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی عملکرد خودرو بگذارد.

گیربکس لاماری ایما با توجه به طراحی خاص خود، می‌تواند به بهبود شتاب خودرو کمک کند. با انتقال روان قدرت از موتور به چرخ‌ها، این گیربکس امکان تسریع سریع‌تر را برای راننده فراهم می‌آورد. به علاوه، با توجه به عملکرد بهینه این گیربکس، راننده می‌تواند در شرایط مختلف جاده‌ای، از حداکثر توان موتور بهره‌برداری کند.

علاوه بر شتاب، گیربکس لاماری ایما تأثیر زیادی بر روی مصرف سوخت خودرو نیز دارد. با بهینه‌سازی نسبت دنده‌ها و به حداقل رساندن هدررفت انرژی، این گیربکس می‌تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند. این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی که قیمت سوخت به طور مداوم در حال افزایش است، اهمیت زیادی دارد.

در نهایت، گیربکس لاماری ایما به بهبود راحتی و آسایش رانندگی نیز کمک می‌کند. با توجه به عملکرد نرم و بی‌صدا این گیربکس، سرنشینان خودرو می‌توانند از یک سفر آرام و لذت‌بخش بهره‌مند شوند. این ویژگی به ویژه در سفرهای طولانی و در شرایطی که راننده نیاز به تمرکز بیشتری دارد، بسیار مهم است.

به طور کلی، گیربکس لاماری ایما نه تنها بر عملکرد خودرو تأثیر مستقیم دارد، بلکه به بهبود تجربه رانندگی نیز کمک می‌کند و این موضوع به نوبه خود می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان شود.

7DCT300

نتیجه‌گیری

تعویض روان و انتقال کارآمد برای یک خودرو، زمانی که به یک موتور عالی مجهز است، باید با یک گیربکس عالی همسان شود. راندمان انتقال و منطق تعویض دنده نه تنها بر نرمی رانندگی تأثیر می گذارد، بلکه عملکرد مصرف سوخت خودرو را نیز تعیین می کند. لاماری ایما از گیربکس 7 سرعته مرطوب دوکلاچه Getrag استفاده می کند که عنوان “ده گیربکس برتر در جهان” را به خود اختصاص داده است در حال حاضر در مرسدس بنز، بی‌ام‌و و MINI استفاده می‌شود و در سایر مدل‌های لوکس نیز استفاده می‌شود که می‌تواند تجربه رانندگی نرم و ابریشمی و عملکرد مصرف سوخت عالی را ارائه دهد.
در مقایسه با گیربکس‌های متغیر پیوسته، AT و سایر گیربکس‌های مورد استفاده در مدل‌های مشابه، این گیربکس دارای نسبت دنده وسیع‌تر و دنده‌های بیشتری است که به رانندگان جوان اجازه می‌دهد با سرعت کامل در طول فرآیند استارت و تعویض شتاب، لذت بیشتری از رانندگی ارائه کنند. علاوه بر این، مهندسان استراتژی‌های بهینه‌سازی و تنظیمات کالیبراسیون ویژه‌ای را برای این گیربکس طراحی کرده‌اند، حتی زمانی که با شرایط ترافیک شهری مواجه می‌شوند، کاربران هنگام شتاب دادن به تعویض دنده احساس ناامیدی آشکاری نخواهند کرد، که باعث می‌شود تعویض دنده بسیار روان و راحت باشد.

از منظر فنی، راندمان انتقال گیربکس لاماری ایما به 98٪ می رسد، در نتیجه باعث بهبود مصرف سوخت بهتر می شود. علاوه بر این، گیربکس 7 سرعته دوکلاچه Getrag دارای کنترل لغزش و دنده‌هایی است که توسط تجهیزات با دقت بالا پردازش می‌شوند، که نه تنها ضریب اصطکاک بین اجزای گیربکس را برای کاهش مصرف سوخت کاهش می‌دهد، بلکه عملکرد عالی NVH را نیز به ارمغان می‌آورد. صدای اصطکاک مجموعه دنده را هنگام تعویض دنده بشنوید.
شایان ذکر است که کنترل کننده تعویض دنده در مقایسه با کنترل هیدرولیک سنتی مدل های مشابه، نه تنها به کاربران کمک می کند تا راحتی تعویض دنده را بهبود بخشند انرژی پس از تنظیم دقیق توسط مهندسان، موتور و گیربکس لاماری ایما را می توان برای اطمینان از انتقال کارآمد نیرو و کاهش اتلاف نیرو و در نتیجه بهبود مصرف سوخت، کاملاً مطابقت داد.
لاماری ایما با تکیه بر مزایای فنی خود در سیستم انتقال قدرت، نه تنها به توان خروجی افزایش می‌یابد، بلکه به مصرف سوخت بسیار پایین در کلاس خود دست می‌یابد،در نتیجه واقعاً به قدرت بیشتر، راندمان بالا و مصرف سوخت پایین دست می‌یابد و به رانندگان اجازه می‌دهد از سرعت و اشتیاق لذت ببرند.

سایر مقالات مرتبط ما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *